vrijdag 11 augustus 2017

Geloof jij in spoken? Anekdote van tussen 1993 en 1998


Nadat ik op de islamitische school was ontslagen, ging ik weer terug de vervangpool in. De onderstaande (waargebeurde!!!) anekdote vond ik bij het opruimen van mijn pc. Ik heb het geschreven op 12 sept. 2008 als ingezonden stuk naar dagblad Trouw, waar een voorstander van boerka's betoogde, dat hun kinderen trauma's oplopen, als mama geen boerka mag dragen. Ik herinnerde mij het gebeurde van zeker 10 jaar daarvoor want het was vóór mijn vaste aanstelling op een andere OBS.

Het volgende heb ik meegemaakt (tussen 1993 en 1998): 


Ik werkte op deze school als inval-leerkracht. Ik stond in de gang de kinderen op te wachten en vlak bij mij stonden twee jongetjes (6 of 7 jaar). Het ene jongetje kijkt plotseling verschrikt en zegt tegen het andere jongetje: "geloof jij in spoken?". "Nee, tuurlijk niet", zegt het andere jochie. "Kijk dan maar eens achter je", wijst het eerste jongetje met een bleek snoetje en met een vinger, die amper durft te wijzen. Ik keek ook om, om te kijken waar het kind zo van geschrokken was. Daar stonden dus twee dames (mag je hopen) in witte gewaden. Er was helemaal niets te zien van hun gezicht. Alleen maar witte omhulsels! 


Mogen onze kinderen wel een trauma oplopen?


Dit was mijn reactie op de site van Trouw, waar iemand het opneemt voor de niqaab - en boerkadraagsters. Hun kinderen zouden trauma’s oplopen als deze kledingstukken verboden worden. Jammer genoeg is de pagina niet meer te vinden.http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article1849478.ece

Geen opmerkingen:

Een reactie posten