zaterdag 30 november 2019

Waarom de PVV nou niet?

Kennen jullie dat; het gevoel dat je even boos bent of teleurgesteld op/in iemand van wie je houdt?
Dat was een beetje het gevoel wat mij vandaag bekroop, bij het bekijken van de congresdag van FvD. Ik ben PVV'er vanaf het eerste uur (daarvoor Pim en daarvoor Bolkestein) en ik ben nogal trouw van aard, vandaar dat ik er nog steeds zit. Mijn man, die eerst ook PVV stemde, is in 2017 overgestapt op FvD, (wat ik overigens een warm hart toedraag.) en zelfs lid geworden. Mijn man vindt ook, dat Geert Wilders vaak op een verkeerde manier zijn grieven uit. Hij beweert, dat als hij het op een andere toon zou zeggen, dat een heel verschil zou maken maar daar geloof ik dan weer niks van: ook Thierry Baudet en andere partijgenoten worden zwart (oei!) gemaakt en de MSM pakt hen waar ze maar kunnen!

Hoe dan ook, we zaten gezellig naar het congres te kijken en ik moet zeggen, ze hadden het fantastisch opgezet: interessante sprekers, waard om naar te luisteren en als kers op de taart, twee 'afleveringen van Jensen'. Echt heel leuk en speels opgezet. Naderhand was er nog een samenzijn in die ruimte. En dáár wringt me een beetje de schoen! Dan begint er iets te knagen: "Waarom heeft de PVV niet zoiets, of bijeenkomsten? Ook een soort van congres waar je naar toe kunt gaan en gelijkgestemden tegenkomen. Waar een leuk programma wordt geboden, vergelijkbaar met wat we vandaag zagen. Nee, ik zal niet overstappen naar forum maar ik vind het heel jammer, dat de PVV z'n achterban niet enthousiasmeert en activeert. Ook zij hebben goede sprekers, het barst ervan! Ook zij zouden zoiets moeten kunnen organiseren. En daar wordt het werkelijk tijd voor. Hoognodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten